Triathlon

Triathlon är en uthållighetsidrott som består av tre grenar: simning, cykling och löpning. På tävling genomförs grenarna i en följd utan avbrott och man kan tävla i olika distanser. Den mest kända tävlingen är "Hawaiian Ironman Triathlon" med 3,86 km simning, 180,2 km cykel och med ett avslutande maraton (42 195 m) löpning.

Här kan du läsa mer om idrotten: https://sv.wikipedia.org/wiki/Triathlon

TIF erbjuder ingen organiserad triathlon-träning, men har fina möjligheter till egenträning bl.a. genom Maren-badet, motionsspåren och utegymmet.

TIF organiserar dock en härlig tävling - Tynningö-triaden - se nedan!

Tynningötriaden

Varje år, första söndagen i juli, går Tynningötriaden av stapeln. Start 11:30. Det är en folklig och festlig sprint-triathlon tävling som innehåller:

- ca 200 meter simning

- ca 7 km cykling

- ca 2,6 km löpning

Här kan du ladda ner bansträckningen i en PDF.

Alla förmågor och ambitioner är välkomna!

Medlemskap i TIF krävs inte för deltagande, så bjud in dina vänner till ön för en härlig dag!

Dock krävs att du är registrerad som medlem i TIF eller har registrerat dig som deltagare i aktivitet. Detta görs under medlemsskap, se länken här: (även för er som inte skall vara medlemmar i TIF)

Skall du inte vara medlem i TIF så väljer du ingen medlemsavgift endast aktivitetsbokning, se bild:

Anmälan görs under "Anmälan".  Skall du delta individuellt finns länk här:

Skall du delta i lag finns länk här:

Avgift indviduellt 100 kr, lag 150 kr

Start 11:30. Både start och målgång är vid Marenbadet. Kom i god tid!

Anmälan till tävlingen öppnas på försommaren. Håll utkik! Vi annonserar på vår webb och Facebook-sida. Anmälan stängs kl 15:00 dagen innan. Ingen anmälan på plats!

Varmt välkomna!

David Sjöström