Här hittar du svar på vanliga frågor.

Jag har glömt lösenordet!

Beställ ett nytt under "Logga in"-funktionen i menyn genom att trycka på "Glömt lösenordet?"

Måste man vara medlem i TIF?

Det är inte obligatoriskt att vara med i TIF, förutom i de fall att man är med på de aktiviteter där vi kräver medlemskap (simskola, fotbollskola, padel/tenniskurser, vår/höstgympan m.fl.). Spontanfotboll, Tynningöloppet och Triaden är fria för alla att vara med i. Sedan om man nyttjar Marenbadet, löparslingorna eller utegymmet som TIF sköter så kan man kanske bidra med denna lilla slant?

Hur registrerar man sig som medlem?

Vi har en helt egen sida för denna fråga. Läs mer här:

Jag kan inte registrera min familjemedlem. Det står att den redan är registrerad men jag ser inte den personen i mitt familjekonto?

Den personen finns redan i vårt register, men är inte knuten till din familj. Gå till "Mina sidor/Hantera familjekontot" och använd funktionen "Importera befintlig(a) medlemm(ar). För att det ska fungera behöver du veta den personens personnummer och lösenord.

Om denna person har varit enskild medlem (ej familjemedlem) så finns det risk att denne redan blivit debiterad medlemsavgift. Kontakta då tynningoekonomi@gmail.com alt. webtynningoif@gmail.com så löser vi det.

Jag kan inte lägga till en person till mitt familjekonto. Jag får meddelande om att den redan hör till en familj.

Kan det vara så att din partner, eller mormor/far/farmor/far, har inkluderat personen till sin familj? För att ta reda på detta måste man logga in på dessa eller personens konto för att se vem personen är kopplad till. Det går att i denna inloggning också frikoppla personen från denna familj och därefter logga in på nytt i sitt konto och importera personen till sin familj.

Jag kan inte anmäla mitt barn till en kurs fast det finns platser och den ska vara öppen för anmälan.

Det är troligtvis så att du är inloggad som dig själv och tyvärr går det inte att anmäla sina barn till kurser från sitt eget konto. För att göra en anmälan till en kurs måste man vara inloggad som den person man ska anmäla. Då ser man samtliga kurser som passar personens ålder på anmälningssidan. Så logga ut och logga in med barnets personnummer. Kommer du inte ihåg lösenordet, använd "Glömt lösenordet?"-funktionen. Då skickas ett återställningsmail till den e-postadress som angivits för barnet.

Jag, eller en familjemedlem/vän, saknar svenskt personnummer och kan inte skapa konto/logga in.

Kontakta någon med administratörsrättigheter för uppläggning, företrädesvis webtynningoif@gmail.com. Ange förnamn, efternamn, födelsedatum samt om man ska ingå i något familjemedlemskap. Dessa personer läggs upp med sitt födelsedatum och med 0001 som sista fyra om man är av kvinnligt kön, annars 0010. Sedan fungerar inloggning m.m. som vanligt.