Välkommen till tennis-sidan!

Tynningö IF har en hardcourt tennisplan vid Tynningö IP.

Bokning

Bokning sker via Matchi.se

Pris: 150 kr/timme.

Nyckel

Vi har ett nyckelskåp med kodlås vid pergolan/soffgrupp sittyta, där det alltid kommer att finnas en nyckel.

Koden till kodlåset får du i bekräftelse-mail efter att du bokat tid. OBS! Det kan hända att detta e-mail kommer till din skräppost, vänligen kontrollera den likafullt. Efter avslutat spel återlämnas nyckeln i kodlåset.

TIF anordnar varje sommar tennisskola för både vuxna och barn.

Varje år hålls även en tennisturnering och som 2022 fick statusen "Klubbmästerskap". Det kan låta pretentiöst, men tävlingen erbjuder olika klasser och har ett stort socialt inslag. Varmt välkommen att deltaga!

Leta spelpartners

Gå gärna med i denna grupp på Facebook:

Den gruppen är till för att vi på Tynningö ska få ut så mycket som möjligt av vår tennis. Här pratar vi tennis och förhoppningsvis kan du hitta tennispartners att spela med. Hjälp till med att göra gruppen till en kul och positiv del av tennislivet här på ön.

Spelnivåer

När det gäller både tennisskola och att leta spelpartner så är det bra att ha en gemensam referensram och den hittar du på denna sida.

Vi ses på tennisbanan!

Jenny, Annie och Stina

Barntennis - grundnivå

Barntennisen ger barnen grunderna i tennis på ett lekfullt sätt. Inga förkunskaper krävs.

Barn/ungdom - fortsättningsnivå

Förkunskaper: du/ditt barn har lärt dig grunderna i tennis och vill utvecklas därifrån,

Tennis för Ungdom & Senior - grundnivå

Att gå en tenniskurs är den snabbaste vägen till att lära sig spela tennis. Du lär dig slagen, reglerna och får en förståelse för spelet. Dessutom får du träffa likasinnande och kan fortsätta träna på ditt spel med dem på TIFs tennisbana.

Tennis för Ungdom & Senior - fortsättningsnivå

Detta är för dig som har lärt dig grunderna i tennis och vill fortsätta utvecklas. Dessutom träffar du likasinnade och kan fortsätta spela tennis tillsammans med dem på TIFs tennisbana sommaren ut!

Kanske att du också vågar dig på att vara med i TIFs klubbmästerskap?