Triathlon

Triathlon är en uthållighetsidrott som består av tre grenar: simning, cykling och löpning. På tävling genomförs grenarna i en följd utan avbrott och man kan tävla i olika distanser. Den mest kända tävlingen är "Hawaiian Ironman Triathlon" med 3,86 km simning, 180,2 km cykel och med ett avslutande maraton (42 195 m) löpning.

Här kan du läsa mer om idrotten: https://sv.wikipedia.org/wiki/Triathlon

TIF erbjuder ingen organiserad triathlon-träning, men har fina möjligheter till egenträning bl.a. genom Maren-badet, motionsspåren och utegymmet.

TIF organiserar dock en härlig tävling - Tynningö-triaden - se nedan!

Tynningötriaden

Varje år, första söndagen i juli, går Tynningötriaden av stapeln. Start 11:30. Det är en folklig och festlig sprint-triathlon tävling som innehåller:

- ca 200 meter simning

- ca 7 km cykling

- ca 2,6 km löpning

Här kan du ladda ner bansträckningen i en PDF.

Alla förmågor och ambitioner är välkomna!

Medlemskap i TIF krävs inte för deltagande, så bjud in dina vänner till ön för en härlig dag!

Anmälan öppnas senast ett par veckor innan eventet går av stapeln och stängs 15:00 dagen innan. Vill du eller har du ett lag som ska vara med, anmäl dig via länkarna till höger. Anmälning kan också göras under "Anmälan" högst upp på sidan. Du behöver vara registrerad i vårt system för att kunna deltaga, men om du inte vill vara medlem i TIF så väljer du ingen medlemsavgift endast aktivitetsbokning, se bild:

Det går också att registrera sig separat först på länken här, även för er som inte skall vara medlemmar i TIF.

Tänk på att det inte går att anmäla någon annan än den som är inloggad, dvs du behöver logga in för vart och ett av dina familjemedlemmar för att kunna anmäla.

Det går att anmäla på plats, men var då i mycket god tid innan start. En extra administrationsavgift om 50 kr tas ut vid efteranmälan.

Avgift individuellt 100 kr, lag 150 kr.
Vid efteranmälan tillkommer 50 kr.

Start 11:30. Både start och målgång är vid Marenbadet. Kom i god tid!

Varmt välkomna!

David Sjöström